Musim Panas Di Busan Taejongdae- Busan

Taejongdae merupakan satu tarikan dan Taman semulajadi yang terletak di daerah Yeongda.  Hari itu pergi cini ambil Tour Bus Busan. Bayaran 10000 Won seorang. Tiket yang sama boleh digunakan untuk cover area Haeundea sekiranya berkesempatan tetapi haruslah digunakan pada hari yang sama. Tapi kat Taejongdae itu sendiri pun dah spent lebih kurang 4-5 jam. So memang agak mustahil nak cover area Haeundae sekali.

Weekend Tour bus agak penuh dan sesak dengan orang sana yang memeriahkan lagi suasana dalam Bus Tour. Cuba elakkan masa weekend.

Busan Tour Bus





Main gate..nak ambil tram kena menapak ke atas tu..

Welcome Taejongdae Park






Tram Fare

Hentian Tram

Tram tu agak panjang elakkan duduk kat belakang tak boleh dengar announcement kat Pit Stop mana dah berenti. But then kalu nak stop every Pit tu ikut je lah kot terpulang kepada itinery masing2.

Tram

Aku berenti kat beberapa Pit stop je.




  Memorial For Soilar That Died Duty ini dekat dengan Main gate boleh singgah bila nak turun nanti.











Pulau di kejauhan ..

Lokasi strategic untuk Bunuh diri. Banyak org  mati kat cini..


Salah Sebuah Temple


Persisiran Lautan .


Sekitar Taejongdae

Lautan Luas.

Statue Of Mother  Children
                                           
Memorial to the Korean War
                                             

Aku tak habis pun berenti semua pit stop Tram tersebut. Dalam Itinery patut spend 4-5H saja kat cini but then pun terlajak sebab menunggu Tram 1 hal sebab terlalu ramai orang.Nak explore setiap pit stop tu ambil masa juga. Belum masuk sesi berposing maut dan menghapdet FB..Wifi free nak so ambillah peluang post gambar-gambar  yang cun itu.Bukan kasih orang cemburu tapi dah sampai sana haruslah check in place kan.... Rasanya kalu aku nak cover semua area kat cini mau makan satu hari. Apa yang pasti tempat ni memang cantik dan rasanya kalu kena dengan musim bunga atau autumn lagi best. View Superbeb. Bunga Colourful. Dedaunan warna  merah kuning.
 
Untuk Panduan Sesama yang  Rasa Hendak Ke Taejongdae Busan. Update Note on 28/08/2013
 
Masa aku pergi sini pun aku tak study banyak pasal Taejongdae so terlepas peluang untuk mengunjung beberapa tempat penting di Yeongdo District.  Kalu ada sesiapa yang berani dan cuba explore boleh ambil bus di hentian Nampo Exit 6 Bus No 8 atau 30.  Dan bas ini akan berhenti kat Pekan Taejongdae juga. Nak tahu dah sampai ke belum kat station bus Taejongdae, tengo bus yang banyak2 ini. Kalu nak tunggu Tour Bus agak lambat dia org start perkhidmatan 9.30am. Tour Bus itu akan berhenti banyak tempat sebelum ke Taejongdae.
 
 
                                              Foto dirakam di stesen perhentian bas Taejongdae.
 
 
Ini pula Key attraction di  Yeongdo yang aku tak tahu sehinggalah sampai di Taejongdae. So memandangkan aku tak study pasal daerah Yeongdo ini aku terlepas peluang untuk melawat Key attraction kat Yeongdo..hukhuk..
 
 
 
 
 
 Cuba lawat sini kot2 dapat info lebih:http://english.visitkorea.or.kr/enu/SI/SI_EN_3_1_1_1.jsp?cid=264167
 

Thanks You For Read.




Tiada ulasan:

Catat Ulasan