'Empire of Gold' Review Epsd 1


Permulaan drama yang agak menarik. Epsd awal ini adalah kesinambungan dari epsd berikutnya mungkin dalam epsd 9-10. Rasanya pengarah saja nakkan kelainan sebab kalu ikutkan tipikal drama dia orang akan mula dari awal, ini tak  drama start dari pertengahan epsd. So penonton pun akan terpaku kat depan tv nak tahu apa yang akan terjadi pada epsd seterusnya. Cam aku jugalah terpukau dan dah tak henti tengo drama ini.hahaha..

Back to the drama..bermula dengan Kang Tae Joo and Soel Hee berjumpa dengan orang tua gatal yang nakkan Soel Hee but than Tae Joo pun takkan sanggup nak org tua tu balun perempuan kesayangan diakan.. Aku rasa sebenarnya Tae Joo pun nak gunakan lelaki tua tu je untuk kepentingan dia, tetapi plan tak menjadi akibatnya orang tua tu terbunuh. Tapi dah tengo half epsd aku rasa sebenarnya Tae Joo tak bersalah pun dia cuma nak mengelakkan diri dari terkena pukulan golf orang tua tu akibatnya org tua itu sendiri yg mati.

Memandangkan plan A dah tak menjadi maka Tae Jeo terpaksalah guna Plan B iaitu berkhawin dengan Soe Yoon sebab duit 10 Billion kot  Seo Yoon offer.  Iayalah takkan dia nak masuk penjara pula..dia pun dah pernah kena penjara sebelum tu kot. So dia jadikan Soel Hee sebagai kambing hitam dia untuk menanggung kesalahan membunuh. Maka duduklah SH dalam penjara sementara TJ mengumpulkan kekayaan..

Maka dia pula berkhawin dengan Soe Yoon di sebuah chapel.  Semasa perkhawinan tersebut ketika Soe Yoon menyarungkan cincin ke tangan Tea Joo dia terperasaan ada darah kat tangan TJ yang tak basuh sepenuhnya. So aku rasa SY pun dah tahu mesti ada kes terjadi sebelum TJ datang kat Chapel.
Epsd itu berakhir dia org berkahwin dgn tanda tanya di muka Soe yoon ..

Dan barulah drama back to 7 tahun lepas masa TJ masih student dengan kehidupan yg sangat susah kerana keluarga orang miskin mujurnya budak ni bijak pandaikan..

Gambar sedutan dari epsd 1.



Picture Kredit to hancinema

Sedutan drama epsd 1

Tae Joo bukan main lagi nak  kiss Seol Hee sebab nak jadikan dia kambing hitam


Tiada ulasan:

Catat Ulasan