Alternative Medicine Treatment, Alternative Neuro Acupuncture Treatment, Chinese Master's Alternative Neuro Acupuncture Treatment and Herbal Medicine Treatment, Alternative Neuro Acupuncture Medical Centre, Alternative Neuro Acupuncture Remedies


Pernah dengar rawatan acupunture ?

Sedikit mengenai Acupunture..Kredit to wikipedia

Acupuncture is a collection of procedures which involves the stimulation of points on the body using a variety of techniques, such as penetrating the skin with needles that are then manipulated manually or by electrical stimulation. It is one of the key components of traditional Chinese medicine (TCM), and is among the oldest healing practices in the world.[1] According to the traditional Chinese medicine approach, stimulating specific acupuncture points corrects imbalances in the flow of qi through channels known as meridians.[2] Scientific investigation has not found any histological or physiological correlates for traditional Chinese concepts such as qi, meridians, and acupuncture points,[3][4][5] and some contemporary practitioners use acupuncture needles without following the traditional Chinese approach


Semalam petang saya mengunjungi salah satu  premis acupunture di KL -The Tole yang rasanya amat popular di KL bukan saja di kalangan orang Malaysia tetapi juga kepada  pelancong asing. The Tole terletak di Menara KH Tingkat 2 , Jalan Sultan Ismail, Kuala Lumpur.  Saya teringin untuk mengetahui keberkesanan rawatan acupunture ini setelah mendengar pengalaman rakan sekerja yang telah membuat rawatan untuk anaknya yang menghidapi Dyslexia yang baru disedarinya sungguhpun anak sudah berumur 11 tahun. OO tidak !!! Adakah saya sudah terlambat.
Katanya lagi perubahan tidaklah secepat kilat tetapi agak ketara berbanding sebelum mendapatkan rawatan.

So bagaimana rawatan ini di jalankan. Article berikut menjawab pertanyaan bagaimana rawatan acupunture di jalankan.


Saya berkesempatan untuk menjalani rawatan acupunture dengan Master Leong sendiri. Sebenarnya saya ke sini untuk mendapatkan rawatan untuk anak lelaki saya yg berumur 8 tahun. Namun memandangkan tersangatlah susah untuk melakukan acupunture kepada dia maka terpaksalah mak melakukan sekali acupunture. Kepakaran ML sendiri untuk melakukan acupunture tersebut, sangat dikagumi. Tak rasa pun dia masukkan jarum ke bahagian tertentu badan kita untuk satu masa yang ditetapkan.

Dengan bayaran sejumlah RM 35 utk sekali rawatan akupunture, dan herba2 pula berharga dalam Rm 15 sepekat ( dalam kes saya dan anak diberikan 5 pekat untuk setiap seorang) rasanya agak reasonable.

Untuk keterangan lanjut sila layari halaman web http://thetole.org/


Thanks you for read.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan