Musim Bunga Di Korea Bah 4

Hari kedua yang agak mencabar kerana selesai menerokai kawasan Bukchon, Insadong kami bergerak ke City Hall dan nasib berpihak pada kami dalam beberapa minit sahaja selepas ketibaan kami di sana berlangsungnya upacara pertukaran guard di palace Deoksugung yang cuma bersebelahan dengan City Hall seperti yg digambarkan seperti berikut.

Doksugung Main Entrence
Upacara Tukar Guard

Sekitar Upacara Tukar Guard




Sekitar Acara Tukar Guard




Picture taken with the guard after ceremony

Selepas menyaksikan Upacara pertukaran Guard tadi kami berdiri seketika di hadapan perhentian bas sambil-membaca maps dan menentukan tempat seterusnya tiba2 ternampak kelibat Bas Seoul Tour yg warna Merah tu. Kami tanpa berlengah menaiki bas tersebut. Tiada rancangan untuk menaiki bas ini sebenarnya memandangkan sudah berada di hadapan mata naik sajalah. Nasib baik tak kena halau. Boleh je naik bas ini di perhentian tertentu dan membayar won 10,000. Kami agak rugi sebenarnya kerana menaiki bas ini di petang hari. Ini dia laluan bas tersebut.


Maps laluan Seoul City Tour

Oleh kerana kekangan masa yang sangat terhad kami cuma turun ditempat berikut.


The War Memorial- Main Entence

Sekitar TWM

Sekitar The War Memorial

Lepas tu pergi balik bus station tunggu Bas Seoul pergi ke Namsan tower pula.


Namsan Tower

Namsan Park

N Seoul Tower

Adalah acara2 di jalankan di NTower

Memandangkan perkhidmatan bas ini akan berakhir pada jam 7.00pm, dan rasa rugi pula kalu tak ikut bas ini turun memandangkan kami cuma mengambil separuh hari sahaja. Tambahan lagi kaki pun dah penat sangat seharian menerokai bumi korea so kami pun mengambil bas yang sama turun ke Station yang berhampiran dengan tempat kami menginap.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan